PRAKTIKETAKO ESPERIENTZIA

Kaixo lagunak!

Gaurkoan praktiketan martxan jarri dudan esperientzia bati buruz hitz egingo dizuet.

Aurreko batean adierazi nuen moduan, praktikak egiten ari naizen ikastetxean matematika manipulatiboari egunero tartetxo bat eskaintzen diote. Hori horrela izanik, gaurkoan nik parte hartu dut matematika manipulatiboa aurrera eramateko saioan.

Saio honetan kenketak lantzea egokitu zaigu. Horretarako, lehenik eragiketa matematiko hau manipulatiboki landu dugu. Horretarako arrautza kaxak eta ping-pongeko piloten erabilera egin dugu argazkian ikus dezakezuen moduan. 

Kenketak burutzeko, nik arrautza kaxa batean kantitate bat jartzen nien, ondoren ken (-) ikurra jartzen nuen eta jarraian beste kaxa batean beste arrautza kantitate bat ipintzen nien. Ikasleen erantzuna eman behar zuten. Gero, irakasleak arbelean eginiko eragiketa matematikoa idazten zuen, ikasleen hau nola idazten zen behatu zezaten.  Kenketak manipulatiboki landu ondoren, fitxak betetzen hasi gara.

Matematika manipulatibo landuta ikasleek kontzeptuak hobeto ulertzen dituztela ikusi dut saio honetan. Gainera denek erritmo ezberdinak dituztela kontuan izanda, bakoitzari kenketak manipulatiboki lantzeko aukera eskaintzean, bakoitzak behar duen denbora eskaintzen zaiola konturatu naiz. Aurretik aipatu dudan bezala, manipulatiboki landu ondoren fitxa egin dugu. Nire ustez, fitxa landu aurretik, kenketak manipulatiboki gehiagotan lantzeko beharra dago. Ikasle batzuk oraindik kontzeptua ez baitute ondo ulertu eta fitxa egiten hastean galduta sentitu baitira. 

Hori horrela izanik, nire buruari egingo nioken hobekuntza modura, ikasle guztiei kenketak manipulatiboki egiteko aukera eskaintzea eta fitxak lantzen hasi aurretik kenketak manipulatiboki gehiagotan lantzea izango lirateke.

Praktikaldiak jarraitzen duen denboran, gai honi buruz gehiago ikastea espero dut, ikasleekin lanketa gehiago egiteko aukera izanez eta tutore dudan irakaslearengandik ikasiz.

Beste bat arte lagunak!




 

Iruzkinak

Blog honetako argitalpen ezagunak

MATEMATIKA MANIPULATIBOAREKIN JOLASEAN

MATEMATIKA MANIPULATIBOA

MATEMATIKETAN