PRAKTIKETAKO ESPERIENTZIA
Kaixo lagunak!
Gaurkoan praktiketan izandako esperientziari buruz hitz egingo dizuet. Matematika manipulatiboen gaiari lotuta, praktikak egiten ari naizen ikastetxean asteko egun guztietan egunean ordubetez aritzen dira matematika manipulatiboa egiten.
Hamarrekoa kontzeptua nola landu duten azalduko dizuet jarraian. Irakasleak sortuta
zituen material ezberdinak erabili ditugu, hala nola, babarrunak,
potetxoak, paperezko autobus bat eta kotxeak eta animalien irudiak.
Lehenik, irakasleak babarruna
guztiak (103) lurrean zabaldu ditu. Hamar ikasleri potetxoak eman
dizkie eta potetxo bakoitzean hamar babarruna sartzeko adierazi die
irakasleak. Ikasleek hau egin ondoren, paperezko autobus bat (hamar
eserlekurekin eta belkroz osatuta), hamar kotxe (eserleku bakarra eta
belkroz osatuta) eta hogei animalia irudi erakutsi dizkie ikasleei.
Irakasleak honakoa adierazi die: hamar animalia autobusean sartuko
ditugu eta beste hamarrak kotxeetan kokatuko ditugu.
Behin autobusa eta kotxeak
beteta, irakasleak autobusa hamarrekoa dela adierazi die, hamar
animaliaz osatuta dagoelako. Behin hau adierazita honakoa galdetu
die: Nola egin dezakegu animaliak kotxeetan joan beharrean,
autobusean joateko?. Ikasleek erantzun anitzak eman dituzte baina,
ondorio honetara iritsi dira: beste hamarreko autobus bat ekarriko
dugu kotxeetan dauden animaliak sartzeko. Lanketa honekin
hamarrekoaren kontzeptua lantzen hasi dira.
Autobus eta kotxeen jolas hau
egin ondoren, berriz babarruna eta potetxoetara bueltatu dira.
Irakasleak honakoa galdetu die: potetxoei nola deituko diegu?.
Ikasleek honakoa erantzun dute: hamarreko potetxoak. Ondoren,
hamarreko hamar potetxo zituztenez, arbelean batuketa egin dute denen
artean eta denera 100 babarruna bildu dituztela ikusi dute. Hiru
babarruna bakarrik gelditu zaizkie soberan.Irakaslearekin hitz egiten aritu naiz gai honi buruz eta hamarrekoen kontzeptua manipulatiboki landu ondoren, fitxak betetzeari ekingo diogula adierazi dit. Modu honetan manipulatiboki landu dutena, idatziz egiteko gaitasuna landuko dute, kontzeptuak finkatzen joanez.
Matematika lantzeko modu hau
ikustean eta ikasleek kontzeptua ulertzeko izan duten erraztasuna
kontuan izanik, oso pozik sentitu naiz. Nik matematika horrela
lantzen ez nuela kontuan izanda, gaur egungo ikastetxeetan matematika
lantzeko moduak aldatzen hasi direla konturatu naiz eta honek
ikasleengan duen eragina handiagoa dela ikusi dut.
Ikaskuntza-irakaskuntza esanguratsua bihurtzeko bidea dela konturatu
naiz.

Irakasleak material asko ditu jadanik sortuta eta ez matematika soilik lantzeko, irakurketa-idazketa ere material manipulatiboa erabiliz lantzen dute askotan, beraz bestelako ikasgaiak ere modu honetan landu daitezkeela ondorioztatu dut.
Hori horrela izanik, praktikaldi honetan zehar, material manipulatiboa erabiliz ikaskuntza-irakaskuntza nola bideratu behar den ikusteko eta ikasteko aukera izango dudala uste dut. Horretaz gain, irakaslearekin batera material ezberdinen sorkuntza parte-hartzea ere gustatuko litzaidake.
Beste bat arte lagunak!

Irakasleak material asko ditu jadanik sortuta eta ez matematika soilik lantzeko, irakurketa-idazketa ere material manipulatiboa erabiliz lantzen dute askotan, beraz bestelako ikasgaiak ere modu honetan landu daitezkeela ondorioztatu dut. Hori horrela izanik, praktikaldi honetan zehar, material manipulatiboa erabiliz ikaskuntza-irakaskuntza nola bideratu behar den ikusteko eta ikasteko aukera izango dudala uste dut. Horretaz gain, irakaslearekin batera material ezberdinen sorkuntza parte-hartzea ere gustatuko litzaidake.
Beste bat arte lagunak!
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina