IDEIA ZAPARRADA
Kaixo lagunak!
Bidaiako lehen geldiunetxoa ikasgai honekiko ditudan aurreiritzi eta interesei buruzkoa izango da.
Matematikaren ikaskuntza-irakaskuntzaren inguruan, nire
bizipenak gogoan izanik, liburu edo fitxen bidez irakasten den ikasgaia dela
esango nuke. Izan ditudan esperientziak kontuan izanik, lantzen diren jarduera
asko bizitza errealean martxan jartzeko moduan lantzen ez direla uste dut,
ikasgaia ulertzea batzuetan zaila bilakatzen delarik.
Hori kontuan izanik eta gaur egungo ikastetxe askotan
matematikaren ikaskuntza-irakaskuntza modu horretan lantzen dela jakinik, ikasleekin
matematika modu aktibo eta parte-hartzaile batean lantzeko trebatzea gustatuko
litzaidake, fitxak eta liburuak alde batera utziz eta ikasleei mundu errealean
erabiltzeko moduko baliabideak nola eskaini jakiteko beharra dudalarik.
Aurretik
aipatutakoa lantzea nire lehentasuna eta interesekoa izanik ere, ikasgai
honetan honakoa hau lantzea ere gustatuko litzaidake: matematika ikasleekin
nola landu; ikasgaia errealitatearekin bat eginez lantzeko baliabideak
eskuratu; hau lantzeko material manipulatiboak ezagutua; egunerokotasuneko
objektuekin edo ikastetxeko testuinguruan nola landu ikasgaia; ikasleek
matematika ikasteko duten garapena aztertu, adin tarte bakoitzean zer landu
daitekeen jakinez; liburu eta fitxak alde batera uzteko ikasgaia lantzeko
bestelako baliabideak ezagutu; etab.
Lanketa hau egiteko, informazioa bide ezberdinetatik eta
baliabide mota anitzak erabiliz aurkitu
dezakedala uste dut. Alde batetik, baliabide materialak erabil ditzaket, hala
nola, sarean dagoen informazio fidagarria, liburuak, aldizkariak, egile
ezberdinen lanak, irakasgaiko irakasleak eskainitako bibliografia, etab.
Bestetik, baliabide pertsonalak ere informazio iturri izan daitezke, Practicum
IIIa egingo dudan ikastetxeko irakasleak, eta ikasgai honetako irakaslea
adibidez.
Irakasleak eskainitako bibliografia aztertu ondoren eta
nire interesak eta beharrak kontuan izanik, bi liburu hauetatik informazioa
eskuratzen hastea gustatuko litzaidake: Repensar el aprendizaje
de las matemáticas (Gallego, 2005) eta Mate Max:
La matemática en
todas partes. (Dickenstein, 2009).
Ideia zaparrada hau gustatuko zaizuelakoan,
Beste bat arte.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina